ANBI Blog

Opgaaf internetadres ANBI
Bestaande algemeen nut beogende instellingen (ANBI’s) hebben van de Belastingdienst een brief ontvangen. In deze brief staat dat de regelgeving voor ANBI’s met ingang van 1 januari 2014 verandert. U moet een aantal gegevens publiceren op internet. De Belastingdienst publiceert vervolgens uw internetadres in het ANBI register. Op deze wijze kunnen geïnteresseerden via de internetsite van de Belastingdienst uw gegevens raadplegen.
Opgaaf internetadres ANBI
Belangrijk is dat de gegevens op internet gepubliceerd worden. U kunt hiervoor gebruik maken van uw eigen website. Heeft u geen website of wilt u gebruik maken van www.anbi.nl om uw gegevens te publiceren dan kunt u uw ANBI hier aanmelden >>>>. Nadat u de twee stappen hebt doorlopen, kunt u op uw profielpagina uw url kopiëren. Hierbij een aantal voorbeelden:
https://anbi.nl/publicatieverplichting/stichting-leger-des-heils/
https://anbi.nl/publicatieverplichting/stichting-als-nederland/
https://anbi.nl/publicatieverplichting/stichting-rigdzin-fonds/
Zoals u kunt zien is de naam opgebouwd uit https://anbi.nl/publicatieverplichting/[STATUTAIRE NAAM]. Na aanmelding kunt u deze link doorgeven aan de Belastingdienst.
Welke gegevens moet u publiceren?
Een overzicht van de te publiceren gegevens staan hier>>>
Voor wanneer moet u uw internetadres doorgeven?
Voor het doorgeven van uw internetadres resteren nog slechts enkele dagen. U moet het opgaaf internetadres ANBI formulier voor 1 december 2013 terugsturen. Uiterst vreemd is dat je de link per post door moet geven. Een aanmeldprocedure via internet was beter geweest. “Leuker kunnen we het niet maken en makkelijker ook niet!”